10 prawd o patronatach medialnych

W 2011 roku pokusiłam się o krótki artykuł na Artelis.pl o patronacie medialnym. Krótko, zwięźle i na temat. Wydaje się, że piszę w nim o oczywistościach, ale czy dla wszystkich? Kilkoro znajomych wspominało mi, że skorzystali z materiału, by dowiedzieć się, o co chodzi z tym patronatem.

Odpowiedź na pytanie: po co nam patronat medialny? wydaje się banalnie prosta. Patronat medialny pomaga w promocji i nagłośnieniu wydarzenia, na prestiżu którego nam zależy. Co jeszcze powinniśmy wiedzieć o takiej formie budowania pozytywnego wizerunku w mediach?

Oto 10 prawd o patronacie medialnym:

1. Jest bezgotówkową formą promocji.
2. Daje możliwość umowy dżentelmeńskiej, bez zbędnych formalności.
3. Wzbudza naturalne zainteresowanie mediów i odbiorców organizowanego wydarzenia. Bez konieczności wykupowania reklam.
4. Promuje wydarzenia w sposób informacyjny, a nie reklamowy (jak wiadomo, reklama coraz bardziej budzi negatywne skojarzenia, dlatego nie zawsze jest pożądana).
5. Jest dostosowany do grupy docelowej (wybierając odpowiednie media, które będą informować o patronowanym wydarzeniu).
6. Decydując o treści wysyłanych do mediów, mamy pewność, że kreacja w mediach wydarzenia będzie miała charakter spójny.
7. Wzmacnia całą kampanię promującą wydarzenie.
8. Dokumentuje promowane wydarzenie w formie zapowiedzi, relacji, wywiadów, zdjęć, filmów i innych materiałów dziennikarskich.
9. Im atrakcyjniejsze medium zostaje patronem medialnym wydarzenia, tym owo wydarzenie nabiera większego prestiżu.
10. Może dotyczyć nie tylko wydarzeń. Patronat medialny może obejmować również opiekę medialną nad miejscem, organizatorem wydarzeń, osobą, zespołem, drużyną.

Na patronacie medialnym zyskują nie tylko organizatorzy, ale również media. Im bardziej prestiżowe wydarzenie, miejsce, osoba, tym lepiej w oczach czytelników, słuchaczy, widzów wyglądają media będące patronem medialnym. Uchodzą wówczas za angażujące się w życie lokalne, ogólnopolskie czy charytatywne (w zależności od tego, patronem jakiej inicjatywy się stają). Dlatego mediom równie mocno zależy na pozyskaniu patronatu, choć nie zawsze głośno o tym mówią. Pozorna obojętność mediów najczęściej wynika z chęci pozyskania jak najkorzystniejszych dla siebie warunków umowy (ustnej lub pisemnej).

Reklamy
Otagowane , ,

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

Reklamy
%d blogerów lubi to: