Współpraca

Jak możesz wykorzystać moje doświadczenie i wiedzę?

DZIENNIKARSTWO

To moja największa pasja. Jestem dziennikarzem z wykształcenia i z doświadczenia. Od 11 lat realizuję się w tym kierunku – współpracowałam z wieloma redakcjami portali (m.in. kuriergarwolinski.pl, korso.pl, galeriehandlowe.pl, rabatuj.pl, darkplanet.pl) i gazet (m.in. Tygodnik Regionalny „Korso”, lubelski oddział „Gazety Wyborczej”, „Kurier Lubelski”). Pracuję zgodnie z zasadami etyki dziennikarskiej – nie wyobrażam sobie inaczej. Do każdego artykułu podchodzę rzetelnie i z dokładnością. Zbieram materiały źródłowe, opracowuję je, tworzę tekst (każdy rodzaj treści informacyjnej lub mieszanej, czasem publicystycznej).

Czy jestem w tym dobra?

Odpowiedzią niech będzie kilka liczb:
– 11 lat doświadczenia dziennikarskiego
– 4 lata doświadczenia w kierowaniu redakcjami
– łącznie ok. 5 tysięcy napisanych artykułów dla portali i gazet
– setki wykonanych zdjęć na potrzeby redakcji
– 70 wydanych tygodników pod moim nadzorem
– 100 opublikowanych informacji prasowych z Grupy Okazje w mediach branżowych (e-commerce, e-marketing) w ciągu 2015 roku, w tym na e-biznes.pl, marketing-news.pl, galeriehandlowe.pl, serwisy internetowe Agory, inwestycje.pl
– 13 mln 200 tys. odsłon w 2013 roku bez angażowania środków finansowych na portalu kuriergarwolinski.pl (w 2012 – 11 mln odsłon)

… i faktów:
– współorganizowałam i współkoordynowałam wiele imprez pod egidą redakcji Korso: dwie edycje Miss Mielca (w 2016 i 2017), Mielczanin Roku 2015, Sportowiec Roku 2015, Jubileusz 25-lecia Korso, Mała Miss Mały Mister, spotkanie promujące Przewodnik Ziemia Mielecka, lubelski Pressmaniak, imprezy charytatywne
– środowisko mediów podkarpackich jest mi znane – z wieloma współpracuję do dnia dzisiejszego
– prowadziłam szkolenia i warsztaty dla młodych dziennikarzy i kierowników kółek dziennikarskich
– tworzyłam treści i grafiki wspólnie z grafikami do materiałów promocyjnych (broszury, informatory, ulotki, banery, roll-upy, raporty informacyjne)

MEDIA RELATIONS

Znam redakcyjną codzienność, dlatego wiem, jak skutecznie nawiązać współpracę z dziennikarzem. Dzięki temu możesz liczyć na moje wsparcie w:

  • tworzeniu materiałów prasowych (informacyjnych, publicystycznych), artykułów sponsorowanych i innych potrzebnych Ci treści,
  • przygotowaniu bazy odpowiednich mediów,
  • dopasowaniu stylu, doborze odpowiednich informacji do rodzaju medium,
  • dystrybucji materiałów,
  • kontroli nad ich publikacją w mediach,
  • organizacji akcji promocyjnych w mediach,
  • utrzymaniu kontaktów z mediami celem kontynuacji współpracy.

PROMOCJA MARKI W SIECI

W dobie internetu potencjalni klienci, pracownicy, pracodawcy, zainteresowani Twoją działalnością przed bezpośrednim kontaktem sprawdzają Twoją aktywność w sieci: stronę www, profile na portalach społecznościowych, blogi. Wirtualne życie rządzi się swoimi prawami, tu nie ma miejsca na przypadek. Zaufanie i wiarygodność można stracić przez jeden nieprzemyślany ruch. Jako polonistka, wiem, jak zadbać o słowa, by treści były jednoznaczne i dobrane pod kątem grupy docelowej. Korzystając z mojego doświadczenia i wiedzy, proponuję Ci:

  • aktualizowanie strony internetowej,
  • aktualizowanie fanpage, kont na portalach społecznościowych, katalogów, baz danych, serwisów aukcyjnych i ogłoszeniowych,
  • prowadzenie blogów eksperckich, branżowych, kanałów social media,
  • przygotowanie kreatywnych i oryginalnych (co w internecie jest szczególnie ważne) treści na Twoją stronę www czy do sklepu online (opisy produktów lub usług, relacjonowanie Twojej działalności, np. na szczeblu kultury, charytatywnej, społecznej, samorządowej)
  • konstruowanie wiadomości mailowych dostosowanych do danej grupy docelowej.

COPYWRITING

Tajemnica copywritingu tkwi w doborze słów, zwrotów i wyrażeń. A do tego potrzeba bogatego języka, znajomości frazeologii, synonimii, antonimii, czy homonimii. Poprawność używania środków językowych i stylistyki to podstawa. Kiedy połączymy je z umiejętną grą słów, skojarzeniami i innymi środkami stylistycznymi, których w języku polskim mamy ponad 70, możemy uzyskać efekt, na jakim nam zależy. Używając języka korzyści, sami korzystamy. Skuteczność, perswazja, kreatywność i prawda – tych atutów treści, które tworzę, możesz być pewna/pewny. Pamiętaj jednak, że sama treść to nie wszystko w obecnych czasach. Jesteśmy wzrokowcami, treści opierają się na tabloidyzacji. Zadbam, by Twoje treści były czytelne, jasne, zrozumiałe, przejrzyste i atrakcyjne dla oka najbardziej wymagającego czytelnika (dobór odpowiednich materiałów multimedialnych). Treści, jakie tworzę to:

  • opisy produktów, usług, firmy – wszelkiego rodzaju treści osadzone w sieci,
  • oferta sponsorska i artykuły sponsorowane,
  • oferta handlowa,
  • oferta współpracy
  • oferta patronacka (cykl porad o zasadach tworzenia ofert znajdziesz TUTAJ),
  • perswazyjne treści na tworzoną stronę www,
  • kreatywne i przyciągające wzrok CV
  • scenariusz imprez masowych, okolicznościowych
  • poradniki,
  • materiały eksperckie,
  • raporty.

EDUKACJA MEDIALNA

Nie od dziś wiadomo, że to dzieci i młodzież są najbardziej podatne na negatywny wpływ mediów, a szczególnie internetu. Jeśli chodzi o prasę, radio czy telewizję – tu jesteśmy wyłącznie ich odbiorcami. W internecie stajemy się również nadawcami – przekazujemy treści, które mogą być źródłem wiedzy dla niepożądanych osób, organizacji. Czym różnią się od siebie media? Jakie treści media przekazują młodym i jaki ma to dla nich skutek? I wreszcie, jak dbać o swoje dobro i wizerunek w wirtualnej rzeczywistości? To tematyka szkolenia, które proponuję uczniom szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych.

Ale to nie wszystko.

Jeżeli brak w Twojej szkole redakcji gazetki, jeżeli uczniowie wyrażają chęć tworzenia materiałów prasowych, jeśli chcą poznać tajniki dziennikarstwa, jeżeli chcą dowiedzieć się w praktyce, jak wygląda praca dziennikarza, proponuję spotkania w ramach zajęć pozalekcyjnych, czy warsztaty w ramach projektów zewnętrznych. Nawiążę również współpracę z ośrodkami kultury, które chcą poszerzyć swoją ofertę o takie tematy, jak:

  • dziennikarstwo – jak wygląda w teorii, a jak w praktyce? Elementy dziennikarstwa, specyfiki mediów (dla opiekunów merytorycznych, dla młodzieży)
  • praktyczne umiejętności tworzenia przekazu medialnego i promocyjnego (dla opiekunów merytorycznych, dla młodzieży)
  • jak założyć i poprowadzić redakcję młodych dziennikarzy? Jak ich mobilizować? (dla opiekunów merytorycznych)
  • jak napisać ciekawy życiorys, kreatywne CV, jak na papierze dać się zauważyć pracodawcy? Tajniki copywritingu (dla młodzieży)

Razem z młodymi podejmę się stworzenia od podstaw redakcji gazetki szkolnej, młodzieżowej, czy w ramach działalności kulturalnej. Do tej pory razem z gimnazjalistami stworzyłam gazetę „Oczami Młodych”, a ze studentami reaktywowałam „Głos Humanisty” i dodatek do Gazety Wyborczej „A4”. Ponadto razem z kadrą akademicką pracowałam nad wznowieniem szaty graficznej i układu gazety „Wiadomości Uniwersyteckie”. O tym, jakich technik używam podczas warsztatów oraz jakie korzyści wyniesie z warsztatów młodzież, więcej w:

PREZENTACJI (kliknij tu)


Informacje na temat mojego dotychczasowego doświadczenia znajdziesz poniżej.

Ze swojej strony gwarantuję pełne zaangażowanie w powierzone zadania, indywidualne podejście, realizację na satysfakcjonującym poziomie i przyjazną atmosferę.

Zapraszam do kontaktu!

Monika Świetlińska

Reklamy
Reklamy
%d blogerów lubi to: